National Repository of Grey Literature 24 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Optimal Route Planning for Electric Vehicles
Juřík, Tomáš ; Franek, Lešek (referee) ; Fiedler, Petr (advisor)
In this work we present algorithms that are capable of calculating paths to destination for electric vehicles. These paths can be based on the simple metrics such as the distance, time or the paths can be based on more advanced metric such as the minimum energy demanding metric. This metric is parameterizable by the physical construction of the electrical vehicle. We also propose a new algorithm that computes energy optimal paths that are more acceptable by the driver, because it also takes into consideration the time metric while computing the path.
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (referee) ; Langerová, Petra (advisor)
Tato bakalářská práce je zaměřena na technologie pro ukládání elektrické energie, s důrazem na jejich použití v elektrických vozidlech. První kapitola se zabývá historickým vývojem technologií pro ukládání elektrické energie a jejich použitím v prvních elektrických vozidlech. Dále popisuje elektrická vozidla, která byla sporadicky vyráběna v průběhu dvacátého století, až po devadesátá léta, kdy tato technologie opět nabyla na atraktivitě. V další části nalezneme rozdělení současných elektromobilů a zástupce těchto kategorií mezi automobily vyráběnými v současnosti. Třetí část se věnuje technologiím používaným v současnosti, či nedávné minulosti. Následně je uveden přehled technologií, které by mohly do budoucna nahradit současné systémy, nebo dokonce konvenční spalovací motory.
Electric vehicles as energy storage element for electrical grid
Novák, Martin ; Minařík,, Daniel (referee) ; Baxant, Petr (advisor)
This master´s thesis deals with possibilities of accumulation electric energy with the electric vehicles and their use for electric grid regulation services. In the introduction of this thesis is characterized the current world-wide state of electromobility, including the Czech Republic. Furthermore are summarized main advantages and disadvantages of the expanded involvement of the electric vehicles in the traffic. In the second part if this Master´s thesis the vehicles are divided into three main groups. The third part of the thesis describes the energy storage and generation units used in vehicles. In this part of the script are each of the energy storage parameters compared. The other chapter includes the list of current battery electric vehicles with all their important technical parameters. The fifth chapter summarizes the possibilities of the use of electric vehicles in the Vehicle-to-grid system. This chapter also discusses in detail the ancillary services of the electric grid in the Czech Republic. In the last part of this Master´s thesis there is calculated an economical potential of electric vehicles providing the primary and secondary regulation.
Application of Sustainable Development Concept as a Factor of International Competitiveness
Kolmosová, Lucia ; Kojdová, Zuzana (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Tato diplomová práce se zaměřuje na aplikaci koncepce udržitelného rozvoje ve firmě Volkswagen Slovakia na posílení její konkurenceschopnosti. Automobilová společnost je analyzována jako hráč v odvětví udržitelné mobility a její současná strategie je zhodnocena v zmyslu udržitelnosti. Na základě nejrelevantnějších aspektů analytické části je navržena řada doporučení, které by měli podpořit působení firmy v oblasti výroby elektrických vozidel a poskytování transportních služeb a které by měli přispět k dosažení eko-konkurenční výhody v daném odvětví.
EV smart charging and BESS in increasing the PV hosting capacity of distribution networks
Filip, Robin ; Lehtonen, Matti (referee) ; Paar, Martin (advisor)
Diplomová práce se zabývá dopadem nabíjení elektrických vozidel a bateriových úložišť na schopnost distribučních sítí nízkého napětí absorbovat fotovoltaické systémy. Převážně venkovské, příměstské a převážně městské regiony s různými stupni penetrace nekontrolovaně i kontrolovaně nabíjených elektromobilů jsou analyzovány Monte Carlo simulacemi. Hostingová kapacita je také analyzována, jestliže jsou elektrická vozidla jak nahrazena, tak doplněna domácími bateriovými úložišti. Práce je zakončena krátkou analýzou využitelnosti BESS.
New Technologies in Transportation
Šimon, Daniel ; Rujbrová, Šárka (referee) ; Smutný, Milan (advisor)
Elektrické vozidlo je lepší náhradou vozidla s vnitřním spalováním, zachovávaje si svůj účel. Elektrické vozidlo nabízí vylepšení výkonu, může vyprodukovat maximální výkon během sekund, bez potřeby převodovky, čímž minimalizuje ztráty na výkonu. Jednoduchý dizajn motoru s jedinou pohybující se částí snižuje náklady na údržbu a celkové opotřebení. Tepelní účinnost vozidla s vnitřním spalováním činí 38 %, v porovnání s 90 % efektivitou proměny elektrické energie na výkon, ukazuje to dominanci elektrického vozidla, v případě že se jedná o výkon a možnosti motoru. Je známo, že vozidla s vnitřním spalováním znečisťují životní prostředí svým procesem spalování, produkcí 67 tun oxidu uhličitého za celý svůj životní cyklus, v porovnání s elektrickým vozidlem, které přímo svým chodem neprodukuje žádné emise, jehož výrobní emise a emise z elektrické výroby, jsou nižší o 50 %. Spolehneme-li na čistší zdroje energie, emise na životní cyklus vozidla mohou být sníženy až o 300 %, nahrazováním znečisťujících tepelných elektráren, čistšími zdroji elektrické energie. Z hlediska bezpečnosti v dopravě, od roku 2001 zaznamenala Evropská unie více než 50% snížení úmrtnosti na cestách s prosazováním pokročilých asistenčních systémů pro řidiče. Má v zájmu tuto úmrtnost dále snižovat testováním a zaváděním nových systémů (eCall, systémy pro předcházení kolizím, …). S pokročilými asistenčními systémy pro řidiče je veřejnost jen pár let od prvních autonomních vozidel, která mohou zlepšit způsob cestování, jak ho nyní známe. Jsou limitovány pouze jejich bezpečností, technologickými chybami a zákonnou odpovědností.
Application of Ultracapacitors in Traffic Systems
Kalina, Emil ; Vorel, Pavel (advisor)
The work deals with relatively new components allowing electric energy accumulation – ultracapacitors. It focuses on their application in traffic systems – in independent electric vehicles. Design and verification of a system with ultracapacitor and DC/DC adaptive converter was done. Control of the adaptive converter modifies very positively the time wafeform of the traction accumulator current during the drive cycle. The designed connection of ultracapacitor and DC/DC converter implemented in the drive structure of experimental electric vehicle with induction machine contributes to increment the action radius of the vehicle by 16% (determined by experimental verification). This result was achived particularly by limitation of traction accumulator current peaks, And by more effective storage of energy gained by recuperative braking of the vehicle as well. The core of the system is a control of the adaptive converter in order to provide an active filtration of the accumulator’s current to its long-period mean value, i.e. elimination of current (power) peaks. These are caused by acceleration from non-zero initial vehicle speed or by recuperative braking. This is done by a subsidiary current loop. The converter has a superior voltage regulation loop, which sets in long-time period the voltage of ultracapacitors to the proper value – indirectly dependent on the speed of the vehicle. This ensures the appropriate energy management of the ultracapacitor. In the following, properties of test set of ultracapacitors were verified. Finally, methods of suppression of capacity variability influence in series connection of these components were compiled and critically reviewed.
Aspekty elektromobility v podmínkách evropského trhu
Sedláček, Tomáš
The bachelor thesis deals with the issue of electric vehicles in Europe. In the practical part, the closer attention was focused on the level of use of electric vehicles in comparison with cars with internal combustion engines. Furthermore, the thesis focuses on the issue of the development of charging points infrastructure along with the number of newly registered EVs. The price development of specific vehicles in relation to the demand for these vehicles has not been neglected. Finally, proposals are outlined that can lead to an increase in the availability and use of electric vehicles.
Noise generator for electric cars
Sleiman, Adham ; Horák, Aleš (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá mnohostrannými aspekty generování hluku u elektrických vozidel. Prozkoumává předpisy, průmyslové postupy a představuje inovativní modely generování hluku, které posouvají naše porozumění této se objevující problematice. Výsledky výzkumu mohou vést k vývoji tišších a udržitelnějších elektrických vozidel, přispívajících k pozitivnímu uživatelskému zážitku a harmonickému soužití s životním prostředím.
Evaluation of possibility of modifying selected part of public lighting network for EV charging
Hýsek, David ; Vrána, Michal (referee) ; Baxant, Petr (advisor)
The master thesis deals with the concept of smart cities in the context of motivation for the use of the synergy of public lighting network and charging points. The thesis provides an overview of projects from the Czech Republic and abroad focusing on the adaptation of the urban public lighting network for charging electric vehicles. Different variants of charging station installations and their management are discussed. Another important topic is the selection of a suitable location for charging stations and the concept of synergistic connection of these stations with the existing public lighting network. The thesis proposes scenarios for using the existing public lighting network for charging electric vehicles and scenarios for bringing a parallel cable to this network in selected Brno locations. The aim is to optimize the efficiency and performance of the public lighting network and at the same time provide a charging infrastructure for electric vehicles. The results of the thesis represent a valuable contribution to urban planning and the development of smart cities that focus on sustainable and environmentally friendly mobility. The synergy between the public lighting network and charging points represents a potential for efficient use of infrastructure in the urban environment while contributing to the reduction of greenhouse gas emissions.

National Repository of Grey Literature : 24 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.